a dzsap-mala különleges helyet foglal el a lelki gyakorlatokban, mert a dzsapa (a vibrálás, mondás) a malán keresztül hatékony.
a malát először is azért használják, hogy számolják a mantrát (imák, szent szövegek) ismétlését. másodszor a gyakorlás során az elme természeténél fogva hajlik arra, hogy elkalandozzon. a vándorló elmét a malán keresztül lehet a legjobban megfogni és visszavezetni a meditáció tárgyához.
a hit és a tisztelet fontos az imádatban. helyén való ha tisztelettel vagyunk a malával szemben is. nem szabad gondtalanul használni,piszkos helyen tartani. bár élettelen tárgy,mégis az eszköz, amelynek segítségével imádkozunk,istenre emlékezünk,segítség a lelki felemelkedésben. ezért tisztelettel kell bánni vele!
a szentírások azt mondják, az isten nevének ismétléséből származó érdem 8-szor akkora, ha az ujjak izületein számláljuk, 10,000-szer akkora, ha drágakövekből vagy kristályból készült malát használunk, 100,000-szer akkora, amikor lotusz malán végezik, de végtelen, amikor rudráksa- malát használnak.
3 féleképpen lehet dzsappázni: 1;karamala 2;varnamala 3; manimala
karamala: ilyenkor a mantrákat az ujjakon vagy az ujjhegyeken számláljuk. a szentírásokban ajánlott második,és hatékonyabb módszer, ha a számlálás az ujjak izületein történik. fontos szabály, hogy az ujjakat együtt kell tartani, nem szabad széttárni.
varnamala: ilyenkor a szanszkrit abc betűit használjuk. a Szanat-Kumára Tantra tartalmazza a részletes útmutatásokat.
manimala: ez a legtöbbször használt és legáltalánosabban használt módszer. szálra fűzött gyöngyökből készült malát használunk.
a gyöngyök különfélék lehetnek: rudráksa bogyók (magok), tulaszi, kagyló, lótusz, arany, drágakő, gyöngy, kristály, stb.
a különféle malákat különféle célra használják. a lótuszmala elpusztítja az ellenségeket, a kusamala a bűnöket, az ezüst mala teljesíti a vágyakat, stb.
egy tejes kör a mantra 108-szori ismétlése. a 109.,Merunak nevezett gyöngy útmutatóként szolgál. fontos szabály, hogy ne lépjünk át a Merun egy kör befejezésekor, hanem forduljunk vissza, és a következő kört azon a ponton kezdjük, ahol az előzőt befejeztük. így haladunk ide-oda a Merutól. ennek a szabálynak a fontos értelmezése, hogy a Meru a gurut képviseli, akinek fontossága minden lelki úton felülmúlhatatlan, és akin semmilyen körülmények között nem szabad átlépni.
a 108-as szám jelentősége: egy teljes kör 108 ismétlésből áll,különféle módokon indokolják.
a szentírások azt mondják, hogy Istent szimbolikusan a 9-es szám képviseli. a 108-as három számjegye 9-et ad (1+0+8=9). ha a 9-est bármivel megszorozzuk,az eredmény számjegyei pontosan 9-et fognak adni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése