ha képes vagy természetes módon megteremteni tudatod összhangját, és úgy érzed, hogy ihletett vagy arra, hogy megnyugodj a tiszta tudatosságban, akkor nincs szükséged semmi féle meditációs módszerre.
még előnytelen is lehet ,ha ilyen állapotban megpróbálsz valami féle módszert alkalmazni.
a nagy többség számára azonban nehéz azonnal elérni ezt az állapotot.
egyszerűen nem tudják miképp teremtsék meg.
gondolataik olyan vadul kavarognak. és szétzilálódnak, hogy hatásos eszközre ,módszerre van szükségük, hogy elindítsák a meditációt.
hatásos módszeren azt értem, hogy a tudatod lényegi természetének megértését ragadod meg.
szedd össze, amit változó hangulataidról tudsz, és a belátás képességét, amelyre a meditáció során tettél szert, amikor megtanultál pillanatról pillanatra magaddal dolgozni.
amikor mindezt számba vetted, akkor megtudod, hogy melyik módszer megfelelő egy speciális helyzet, probléma esetén, hogy megteremtsd a megfelelő környezetet tudatod számára.
ne feledd, azonban a módszer csak eszköz nem maga a meditáció.
a meditáció nem valami felé való igyekvés, hanem a benne való természetes feloldódás.
ahogy egyre többet alkalmazod a módszert, vagy kerülsz fokozatosan a közelébe egyre könnyebben a meditációs állapotba.
a meditáció nem valami amit csinálhatsz, hanem valami olyasmi ami megtörténik amikor a gyakorlatot tökéletességre vitted.
ahhoz azonban hogy a meditáció megtörténjen, meg kell teremteni a nyugodt kedvező körülményeket.
mielőtt uralmunk alá hajtjuk tudatunkat, előtte le kell csendesíteni környezetünket.
jelenlegi tudatunk olyan, mint a gyertya lángja: lebegő, remegő, állandóan változó gondolataink érzéseink szele rebegteti meg.
a láng csak akkor fog nyugodtan, és békében égni, ha sikerül körötte lecsendesíteni a levegőt.
tehát csak akkor kezdhetünk vizsgálódni s megnyugodni tudatunk természetében, amikor lecsillapítottuk gondolataink, és érzelmeink viharát.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése